söndag, december 31, 2006

Nytt liv, nytt jag!?

Sista dagen på 2006. I morgon börjar mitt nya liv som ska leda till ett nytt jag, ett jag med otrolig fitnesskropp som pluggar lite varje dag i stället för dygnet runt innan tentor, som inte tittar på tv mer än 5 timmar i veckan och som mer än ofta har fantastisk sex med mr Perfect. Så trevligt det ska bli, mitt nya liv!

Har starka Déjà vu-känslor nu. Tror detta nyårslöfte är nästan identiskt med förra årets. Då gjorde jag ett tappert försök. Skaffade pojkvän på nyårsafton, började laga storkok med riktig mat och frös in matlådor, köpte träningskort, stannade kvar och pluggade de dagar vi slutade tidigare... Det höll i flera veckor, innan mitt gamla bekväma jag gjorde sig påmind. Det är förödande skönt att ligga i soffan och kolla på dåliga såpor med en gigantisk karamellkungenpåse i handen. Men, det sägs att ett liv med sallad gör att man blir piggare och friskare än ett liv med karamellkungen, så jag ska göra ett försök igen. Kanske ska börja med mr Perfect. Tror det är en bra morot till salladslivet så att säga. Dessutom får man gratis motion i sängen... Ja, så får det bli. Bäst för honom att han är på festen ikväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är övertygad om att du får ett fantastiskt 2007. Helt övertygad! Hoppas att du hittar nån att pussa på vid tovlslaget!

Jag kan avslöja att den nya killen studerar samma som du. Så det blir jag och hans kursare. Intressant värre. Ni verkar hålla ihop. Och så kommer jag och snattar den bra killen ;)

doktor solo sa...

Helt rätt gjort! :) Tror läkarstudenter svetsas samman av de långa dagarna, de fysiska labbarna och de jobbiga förhören.
Det brukar bli bra sammanhållning och bra stäming, så du får säkert jättekul på nyårsfesten!