lördag, december 23, 2006

Julbrev till doktor E.

Dear väninna,

Det var tänkt att detta skulle nå dig i god tid innan jul, men ur led är tiden… framförallt min tid… helt jäkla dislokerad. I alla fall. En liten mellandagsöverraskning är ju inte illa heller.

Hoppas du haft en fantastisk jul och att jultomten var snäll. Samma sak önskar jag för egen del. Jag har distribuerat ut en lång önskelista som jag hoppas efterföljs utan avvikelser. Har även fått önskelistor av övriga familjemedlemmar, men tycker de är bristfälliga och ska nog försöka komma på något de verkligen behöver i stället. Ett problem är att varje gång jag ska köpa klappar så hittar jag bara saker till mig själv. Snart är julklappsbudgeten helt spenderad, men å andra sidan har jag nog aldrig fått så mycket fint. Idag ska jag göra ett försök att vara givmild under min tur på stan. Funderar på att ta en flaska glögg innan för att komma i rätt stämning, men det kan hända att det förvärrar jag-fokuseringen i stället för tvärtom.

Vad står på din önskelista? Överst på min står ”nyårshångel”. Blickar man tillbaka på hångelåret som gått förstår man vad dysfori-skoven beror på. Ett nyårshångel kan hjälpa upp statistiken dubbelt, eftersom ett sådant kan inräknas både som ett -06 och ett 07-hångel (om man raggar upp innan midnatt och sen krampaktigt håller sig kvar en stund). Det är också det mest lämpliga sätt att inleda ett nytt år på. Det är jag övertygad om.

J hälsar. Han ska fira jul med flickvännens familj… i Finland… i en hel vecka. Vem är denna toffel? Och var har vår casanovahero tagit vägen? Kanske finns han i flera ex på spraydate under pseudonym. Är han kanske kallekobra2, 33-år från Mora: ”Jag letar efter en sprallig och glad tjej som gillar att resa och som kan hänga med på en och annan bilmässa, hon bör kunna nyttja ett utedass och gärna göra eld i kaminen (den delen kan jag lära ut). hon ska helst ha körkort och inte röka. det gör inget om hon har ett jobb.” Eller kanske är han Tolmannen; ”På sommaren förvandlas jag till cowboy och är aldrig långt från min hatt, chaps, boots och revolver. Det är en livsstil som jag inte kan va utan!!” Nåväl, så småningom kommer han säkert avslöja sig.

Nej, nu kanske jag ska få iväg detta så det kommer fram innan påsk.

Ha en riktigt God Jul och ett Fantastiskt Nytt År!


/Dr Knas

Inga kommentarer: