fredag, december 01, 2006

Flyg fula fluga...

Gick direkt från en lång och ovanligt tuff skoldag till en mysig pub där jag mötte upp en vän. Har haft muntligt förhör idag, som jag pluggat alldeles för lite till men klarade med blotta förskräckelsen. Dessutom blev jag videoinspelad under en patientintervjuv, vilken sedan utvärderades i grupp. Mycket påfrestande för psyket...

Ett par öl i avlsappningssyfte på puben gjorde susen, och vi fortsatte med några glas vin hemma. Tyckte att berusningsdrycken hade starkare effekt än vanligt och kom sent omsider på att jag glömt äta middag. Igen. Nåja, efter några glas med tillhörande jordnötter är man ändå inte så hungrig och mitt "nya" liv med regelbundna vanor som jag påbörjar då och då, kan lika gärna starta om på måndag.

På måndag ska jag även ringa fjärten och styra om middagsdejten till en informell "kompisfika". Jag ska också maila juristgubben och meddela att jag inte är intresserad. Jag orkar helt enkelt inte. Intresset är för litet för att det ska vara värt besväret, och just nu känner jag bara för att luta mig tillbaka och iakta livet omkring mig. Ibland önskar jag att jag tillfälligt kunde bli en liten fluga som flyger runt och bara tittar på allt utan att behöva prestera. En osynlig fluga. Det vore underbart!

Inga kommentarer: