söndag, november 26, 2006

Lördagsnatt

"Jag vill ha dig", viskade han i mitt öra, vilket fick mig att slutligen dra mig ur kramen. Jag rynkade pannan och skakade långsamt och förebrående på huvudet. Klockan var 04 och vi stod utanför min port efter en blöt kväll på krogen. "Jag kan förklara varför jag vill det", sa han och tittade bedjande på mig.

Nyfikenheten i kombination med alkoholen gjorde att jag gav med mig och han fick följa med upp. I hissen stod vi tysta och jag undrade vad han skulle ha för förklaring. Att han inte kunde glömma mig och alla våra nätter ihop? Att jag var den bästa han haft? Att han fortfarande hade känslor för mig?

"Jag har typ inget sexliv", mumlade han och tittade ut genom fönstret. Jag började skratta med avbröt mig när jag såg allvaret i hans blick. "Du skämtar va?" sa jag, för det var ju F jag pratade med. F som haft över 100 tjejer. Som aldrig varit utan sex i längre än en vecka. Och som hittade drömtjejen för två år sen och inte ens tittat åt någon annan sedan dess. Jag undrade vad han menade med det och han suckade och sa;
"3 - 4 gånger kanske.... om året".

Chockad kan man lugnt säga att vad jag blev. Jag som trodde att de hade det perfekta förhållandet. Han pratar ofta om hur mycket han älskar henne och att allt känns så rätt. Nu sa han att det var så, att allt var helt perfekt, utom just den "lilla" detaljen. Hon hade aldrig lust. Och den senaste tiden hade han inte heller haft lust. Det fanns ingen spänning alls, och ingen ork. Inte en enda gång under hela varma sommarsemestern hade de fått till det.

När jag kröp ner i sängen och kände hans kropp mot min visste jag att vi inte skulle kunna motstå varandra denna gång. Jag undrar hur mycket ångest han har nu. Och om han i fortsättningen kommer undvika mig när han festar. Jag tror det. Tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Killen är ett as.
mvh doktor Nancy.