lördag, november 25, 2006

Hjärnlösa män

Jag hatar killar. Varför kan de inte lära sig tänka?!

F och jag har sedan länge bestämt att vi skulle förfesta och gå ut tillsammans idag. Kl 19 skickar han ett sms "har blivit bjuden på pokerkväll med jobbarkompisarna". Och, liksom? De träffar han ju varje dag. Vi har inte setts på veckor och jag har verkligen sett fram emot att träffa honom på tu man hand. Sen föreslår han att jag ska komma till deras fest lite senare, eller möta upp dem ute på krogen. Jättekul, verkligen. Försökte säga att hela poängen med kvällen ju var att vi skulle ses, men han förstod inte problemet; vi skulle ju ses. På krogen. Jag behövde bara ta några glas hemma och gå dit till midnatt.

Då lackade jag. Sa åt honom att ha så kul och slängde på luren. Grinade. Gick till affären och köpte godis. Tog ett stort glas vin och började tröstäta och intala mig själv att det säkert är värdelöst ute ikväll. Inga bra killar. Bara putande blondiner och fula, fulla, slemmiga, korkade killar. När jag börjat tro på mina lögner får jag ett sms. "Skit i pokern, kom hit nu så festar vi". Åhhh, nu har jag ju en jättegodismage och huvudvärk. Har inte hunnit raka benen. Inte provat igenom garderoben. Pittkuk.

Inga kommentarer: