söndag, november 12, 2006

På hångelfronten intet nytt

Det blev inte riktigt som planerat vad gäller hångel i helgen, men har haft det bra ändå. Fredagen var en riktig girl-power-dag. Jag och brudarna gick först på spa/skönhetssalong och där fick jag en underbar 2,5-timmars ansiktsbehandling. Jag är lite skeptisk till sånt, men min hy känns verkligen jättebra nu. Inte alls lika torr, fnasig och grådaskig som innan. Efter föryngringen där blev det lite shopping, sedan italiensk middag med mycket vin följt av en krogsväng. Hångellöst, men ändå mysigt att vara ute med gänget!

Igår var jag på tjejmiddag hos en annan kompis. Hon är mamma och klientelet var helt klart annorlunda mot kvällen innan. 4 av 6 ammade. MYCKET prat om bebisar och pojkvänner. Måttliga mängder vin. Jag blev trött, bestämde mig för att gå hem i stället för ut när klockan blev 00 (till mammornas bestörtning), och sov gott hela natten. F hade som vanligt sms:at vid 4, vilket förvånade mig då jag trodde att han höll sig undan pga dåligt samvete för förra helgens övernattning. Tydligen inte.

Idag har jag i alla fall lyckats plugga lite. Den välbehövliga tentaångesten börjar komma krypande… vilket är ett måste för att jag ska få tummen ur.

Nej, nu ska jag ner på stan och leta farsdagpresent med syrran!

Inga kommentarer: