onsdag, november 08, 2006

Pillertrillaren

Min framlidne morfars och dementa mormors lägenhet har sålts och ska tömmas på grejer. Allt dyrbars är fördelat mellan barnen, men det är en massa smågrejs kvar som man får gå dit och plocka på sig om man vill ha. Jag och syrran åkte dit och hon packade ner dukar, gardiner och skålar. Själv hittade jag en skattgömma i badrummet… En hel kasse med mediciner. Jag har lite av en pillerfetish, tycker att mediciner och hur de verkar är otroligt intressant. Och man vet aldrig när de kommer till användning. Trombyl (antikoagulerande medel) lär jag inte behöva de närmaste 40 åren, men de andra kan man säkert prova på vid lämpligt tillfälle. Vätskedrivande, antiinflammatoriska medel, lyckopiller, smärtstillande, laxerande, lugnande, vitaminer, diarréstoppande, sömntabletter mm mm. Jag hittade även dyra ginsengtabletter som jag redan påbörjat behandling med. Snart kommer jag bli både piggare och smartare. Lagom till nästa tenta hoppas jag. Går den åt skogen har jag ju lyckopiller att trösta mig med. Och blir jag för stressad finns det lugnande i skåpet. Magen brukar jag få problem med av allt godis jag äter vid inläsning, men nu har jag bot för den med. Det kommer bli en härlig vinter. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir man en pillergillare för att man pluggar till läkare och blir hypokondriker eller är det medfött?

Det låter inte så helsunt att käka en massa piller men jag antar att du läst farmakologi så du vet vad du pysslar med. Så jag inte behöver vara orolig!

doktor solo sa...

Haha, lätt överdrift i texten. Äter sällan piller, men tycker om att ha ett lager i skåpet. Utifallatt... Medfött/indoktrinerat syndrom. Läkarföräldrar...