söndag, december 10, 2006

I want drugs

Vaknade med ett ryck efter en orolig natt. Masade mig upp och började dagen med en treo. Gav det överbelamrade skrivbordet en fientlig blick innan jag gick tillbaka till sängen. Terapidags. Annars skulle jag inte klara dagen.

Slängde iväg några sms till må-bra-vänner. Konstigt, inget svar... kanske är det fel på mobilen ändå? Sen kom jag på att det är söndagmorgon och klockan är 08.30.. Testade att sms:a några kursare. Det gick bättre. Blev lovad öl när tentan är avklarad. Tyvärr mådde jag inte bättre av att de redan var uppe och satt på biblioteket och pluggade. Plikttrogna jävlar.

Bokade in en lunch med JL. Hans klockrena humor får mig alltid att le i flera dagar. Precis vad jag behöver. Slängde iväg ett mail till juristgubben också och frågade om vi ska ses nästa vecka. En chans är han värd och jag är desperat. Har isolerat mig med böckerna i flera dagar och det håller på att fucka upp mitt huvud. Och min kropp. A klagade på att han ätit köttbullar och makaroner till middag tre gånger på en vecka. Jag kontrade med chokladbollar till middag fyra gånger på tio dagar. "Vad tusan snackar du om att du behöver en händig kille för?" sa han. "Du behöver ju nån som kan laga mat! Ragga upp en kock för fan". Finns det snygga, smarta, vältränade singelkockar? Som kanske är händiga också? Är all in i så fall.

Tillbaka till de uppfuckande böckerna. Ett fakta brände sig förresten fast hårt; det dör 50 000 hjärnceller per år efter att man fyllt 20(!!!). Tacka fan för att man känner sig lite seg och trög! 50 000... per år... jesus arsle.

Inga kommentarer: