fredag, december 29, 2006

Slagsmål & dejt

Efter att mina juldagsplaner blivit omkullkastade bjöd jag in mig själv till grannens fest och såg fram emot att träffa nya människor och få nya upplevelser, nya erfarenheter. En flaska bubbel senare gick jag med på att följa med sällskapet till ett uteställe jag annars skyr som pesten. Finlandsfärjestämning och dräggiga bönder kanske kunde vara något för mig såhär i juletid?!

Konstigt folk var det som vanligt där, men jag hade spanarradarn på max och lyckades fårvånandsvärt fort få syn på en utrotningshotad läckerbit. Han tog tag i mig, bjöd på en drink och många komplimanger. Riktigt trevlig och riktigt söt. Plötsligt fick jag en bamsekram bakifrån, från en kille jag pratat väldigt kort med lite tidigare. Situationen kändes ansträngd, speciellt som björnkramaren vägrade släppa sitt grepp och läckerbiten såg allt mer irriterad ut. Plötsligt rök de ihop och började slåss! Jag tror läckerbiten svingade första slaget, men jag förstår inte riktigt varför. Sic, två helt okända killar slogs om mig på bonnhaket! Kanske lite smickrande, men framförallt avtändande. I min bok slåss inte folk. Tyder på iq-brist... Det tog inte många sekunder innan båda mina kavaljerer var utslängda och jag vimsade vidare med sänkt motivation. Radarn gav inget mer utslag och jag flydde hem innan sista desperata raggsvängen kom igång.

Dagen efter låg jag frustrerad och smådeppig i soffan och försökte reda ut kvällen. När jag gick igenom utgifter och kvitton, hittade jag läckerbitens visitkort i väskan. Efter en lång stunds velade kom jag fram till att en dejt med en dålig kille borde vara bättre än ett dejtfritt jullov, och även om han inte verkar vara mr Right (mr Right slåss inte) så kanske han är mr Right Now? Jag drog iväg ett sms och nu är fika på lördag prel.bokat. Jag är väldigt skeptisk, men en chans ska han få i alla fall.

Inga kommentarer: