tisdag, januari 16, 2007

Pluggkoma

Hej då liv. Välkommen pluggkoma. Läser en tung kurs nu och förstår inte riktigt hur jag ska orka med den. Det värsta är det timslånga muntliga förhöret som inträffar 4 gånger i veckan! Om jag är lite nervös och har ett skriftligt förhör/tenta så brukar minnet fungera extra bra och pennan rabblar upp allt jag pluggat in. Är jag däremot lite nervös och har ett muntligt förhör drabbas jag av hjärnstillestånd och afasi, svåra talstörningar. Antingen står det helt stilla i skallen, eller så försvinner de latinska termerna på vägen från hjärnan till tungan. Ibland byts de t.o.m ut till något helt annat. Enda sättet för min puckohjärna att klara förhören är att överinlära allt så att jag kan det utan att behöva tänka efter. Och det tar tid. All tid. Därför har mitt övriga liv fått ta paus. Inga fler dejter, inga hångel, inga fester, ingen shopping. Hej då liv.

Inga kommentarer: