söndag, januari 28, 2007

Du skall icke supa...

Vad var det för en pappskalle som tyckte att sprit var nödvändigt denna helg. Synden straffar sig omedelbart, brukade min pappa säga med domedagsstämma, när man fått ont av att ha roat sig. Och ont har jag fått. Har tillbringat halva dagen på akuten och trillar piller som aldrig förr för att dämpa de alerta smärtreceptorerna. Operation inbokad om en vecka. Jäkla skit.

Några trevliga händelser föregick som tur var det förödande fallet. SD-mannen hörde av sig och ville ses. Omedelbums. Min övertygelse om att han är en tönt med liten snopp fick mig att dissa honom (kanske hade faktumet att det var snorkallt ute och att han ville att jag skulle komma till stans "ungdomsdisco" med beslutet att göra, men ändå). En annan trevlig sak var att vakten frågade efter leg. Jag sken som en sol i flera timmar efter det. Dessutom bjöd jag mina vänner på en fantastisk middag med väldigt passande vin till. Berusningen var välkommen. Stämningen hög. Och synden straffade sig.

Inga kommentarer: