torsdag, januari 18, 2007

Mat-tjuveri

F bjöd på hämtmiddag från thaien runt hörnet igår. Han betalade och jag tog påsen med mat, och sen gick vi hem till mig. Han tittade frågande på mig när jag ställde påsen med vår mat på bordet, och höll upp en likadan påse. Jag har vår mat, sa han. Vad har du? Mycket bra fråga... Någon annans mat? sa jag och en blick i påsen bekräftade saken. Efter en snabb moralisk överläggning kom jag fram till att jag var värd den där maten och inte behövde gå tillbaka med den. "Någon annan" hade beställt fantastiskt goda kycklingspett som jag mumsade i mig till lunch idag. Godaste matlådan jag haft någonsin! Enda nackdelen är att F gett mig smeknamnet "Tjuven", vilket jag tycker har en lite negativ klang... men antagligen gör jag snart något annat dumt som får minnet av detta att blekna.

Inga kommentarer: