lördag, januari 13, 2007

Doktor Y

Jag kände att det var hög tid att bonda med några fler kursare, så trots att jag varken hade tid eller lust gav jag mig av till förfesten och korkade upp vinaren. Jag hann inte med så många glas innan det var dags att bege sig till läkarfesten, och jag kände mig ytters tveksam. De trevligaste kusarna skulle inte med, jag var aptrött, inte full, snöstorm ute... Efter lite velande tog jag mig i kragen och gav mig ut i stormen med en ölburk i handen.

Ojoj, så många fina killar som var ute! En lång och halvsöt sökte med blicken kontakt med mig ett flertal gånger och efter en stund vågade han sig fram. Det visade sig att han var snickare! Vad är oddsen? Vad har jag som får alla snickare att dras till mig? Den enda snickaren på festen. Jag som hade tänkt mig en doktor...

Snickaren var dock trevlig och hade just då inte någon direkt konkurrens, så han fick mitt nummer. Sen minglade jag vidare. Då såg jag honom. Han liknade en grekisk gud med sitt halvlånga hår, den raka näsan, de mörka ögonen och den atletiska kroppen. Doktor Y, som jag dejtade en period några år tidigare. Som alla mina kompisar haft skamliga fantasier om. Kunde för mitt liv inte komma på varför jag dumpat honom.

Jag följde med doktor Y hem och han bjöd på fantastiska ugnsbakade gourmétnattmackor. Hans kyssar var härliga. Vi klädde av oss och kröp ner i hans säng, och i samma stund kom jag på varför jag dumpade honom sist. Den ludna ryggen och det lilla omskurna organet gjorde att sexakterna blivit komiskt dåliga. Mina heta kyssar förvandlades som i ett trollslag till torra opersonliga saker, och jag mumlade att jag var jättetrött och måste sova. Nu. Hans händer gjorde några försök under natten, men kom inte långt. På morgonen hade jag bråttom hem. Puss och kram, vi kanske ses. Säkert många tjejer som skulle sälja sin själ för ett förhållande med honom, men inte jag. Sorry. Är hellre singel än har ett förhållande utan passion. Hur vacker och intelligent han än är. Tyvärr.

Inga kommentarer: