söndag, oktober 22, 2006

Köldknäpp

Jag har frusit i 24 timmar i sträck. Känner mig frusen djupt in i märgen, och jag HATAR att frysa. Det var fest i helgen, som mina alltför friluftiga kompisar ordnade. Jag hade frågat om det skulle bli kallt, men nejdå, visserligen ingen el och ingen isolering, men med alla människor där och alla värmeljus så kommer det säkert bli jättevarmt. Jo tjena. Dessutom tipsrundor och skit i regnet. Mycket ”kliv inte där med dina moccaskor, det är sankmark” och ”den där jackan verkar inte vara riktigt regntät”. Klart som fan den inte är, jag trodde jag skulle på fest! Det blev visserligen fest sen, och god mat + trevligt sällskap gjorde att jag lyckades bli på nästan bra humör igen. Sen fick jag frågan; ”Har du blivit gammal, eller varför hör man inte lika mycket skratt från dig som man brukar?” Svarade med ett ansträngt leende att jag var tagen av stundens allvar, och sen tvingade jag fram ett skratt för att befästa att jag INTE blivit gammal. Men kall var jag, och då är det svårt att se det roliga i något alls. Dessutom bjöds det på alldeles för lite sprit. Och så var jag enda singeln. Tur att det fanns choklad och att F ringde aspackad vid 04 och sa ”love you”.

Inga kommentarer: