fredag, oktober 13, 2006

Despo-jakt

Fick tillbaka en tenta idag, och jublade när jag såg att jag hade 80% rätt (60% är gränsen för godkänt, VG finns inte). Sen tittade jag mig omkring och märkte att 80% tydligen inte alls var något att skryta om. Det verkar som att de flesta hade skrivit riktigt bra, och vissa var skitbesvikna för att de hade under 90%. Alltså, alla är ju inte sådär överambitiösa, men de som nästan börjar gråta när de har fel på en av 50 frågor märks ju. Hur orkar man ha så höga krav på sig själv? Jag undrar hur de mår egentligen… Och om de kommer klara hela utbildningen utan psyk-bryt?

Idag är det fredag och vi slutade redan kl 13. Jag stack från pluggisarna som ville gå till biblioteket och diskutera veckans föreläsningar, och åkte istället ner på stan och shoppade. Skön terapi. Sen blev jag partysugen, kanske mest för att jag fick höra att ett killgäng jag känner (där snygg-s ingår) har bokat drinkbord på favvo-klubben. Ingen av mina kompisar vill med ut (alla e så stadgade nuförtiden) så jag har tvingat en kursare att hänga med. Jag tänker alltså gå ut och försöka ragga upp snygg-s, med en 8 år yngre skönhet vid min sida. Hoppas han e så full att han inte ser hur sliten jag ser ut i jämförelse… Gissar att han kommer vara det. Dessutom är det mörkt där inne… Positivt tänkande!

Fast, om man ska se det hela från en annan synvinkel… Jag är astrött, har inget snyggt att ha på mig, ska upp tidigt i morgon, snygg-s har inte ringt på 2 v… och det är inte helt osannolikt att jag får se honom hångla upp nån annan. Vet förresten inte ens om han ska med gänget ut. Det kan bli katastrof alltså, men vafan, man måste ju försöka!?

Apropå boyz så hade jag en despo-dag igår. T.o.m min absolut trognaste singelkompis har träffat kille. Nu verkar det iofs som om han har en annan tjej på g samtidigt… men hon får i alla fall hångla ibland. När jag får mina despo-moments gör jag alltid samma sak; aktiverar mitt konto på spraydate, surfar runt och skickar ut 3-4 mail till killar som ser bra ut och har en vettig presentation. Gjorde samma sak igår. Fick svar från 3 av 4. Inte så illa. En visade sig vara pervers + hade flickvän, så han blev dissad rätt fort. En kändes skum, en sån där konstnärlig typ som man inte förstår sig riktigt på. Den tredje verkade däremot som en stabil, snäll, smart och social kille. Enda problemet är att han inte är jättesnygg. Han ser ok ut, men jag vet inte om det räcker. Jaja, ska i alla fall fortsätta maila honom så får vi se…

Inga kommentarer: