tisdag, oktober 17, 2006

C-kupa?

En kompis till mig tänker operera brösten, och undrade vad jag tyckte om det. Jag blev lite ställd, för det är ju lätt att ha generella åsikter och skämta om silikonbimbos, men när det gäller en vän som jag vet lider av sina bröst så är det inte lika lätt att säga åt henne att lägga ner. Visst vore världen underbar om alla var nöjda och glada och inte tänkte på hur de ser ut och hur de uppfattas, men nu är inte världen så. Jag förstår inte hur söta 20-åringar kan vilja ha jättebröst, men att hon vill lägga 40 000 pengar på 2*2 dl natriumklorid är faktiskt begripligt. Jag vet ju hur hon våndas inför varje badsäsong, hur hon får leta i timmar för att hitta en bh som är tillräckligt liten och att hon alltid behåller toppen på när hon har sex. Ingen kille har sagt något negativt om hennes modesta behag, men inte heller något positivt. Jag vet att hon inte gör detta för att få uppmärksamhet eller för killars skull, utan att det enbart är för att hon vill känna sig bekväm med sin kropp.
Därför kunde jag inte säga åt henne att det var fel.
För jag tror att jag hade gjort samma sak.

Inga kommentarer: