fredag, oktober 27, 2006

Dagen fel

  • Satt barnvakt och vid midnatt ringde föräldrarna och berättade att de missat tåget. Var tvungen att stanna kvar en timme extra, och hann bara sova 5,5 timmar. (Vill helst sova 8,5-9 h).
  • Snoozade, och försov mig
  • Hann bli klar i tid (hoppade över frukost), men fick magknip när jag skulle gå så bestämde mig för att hoppa över första föreläsningen.
  • Kom till föreläsningen en timme senare, men hittade ingen av mina kursare. Skitstressad ringde jag runt tills jag fick höra att jag hade en obligatorisk labb som startat för en timme sedan. Sprang dit med hjärtat i halsgropen, och fick världens utskällning av labbhandledaren.
  • Jag var helt oförberedd, så jag har ingen aning om vad labben handlade om egentligen. Kunde inte svara på några frågor och längtade bara därifrån. Kände mig som världens sämsta (och mest förvirrade). Trodde aldrig den skulle ta slut.
  • Plockade ihop en överfull matkorg i affären, men när jag skulle betala märkte jag att varken väska eller plånbok följt med. Fick lämna korgen och stressa hem en sväng.
  • Kom på att jag glömt några saker och irrade runt lite till i affären. Sen upptäckte jag att jag gick runt med någon annans matkorg… Ställde generat ner den och fick leta 20 min innan jag hittade min korg.
  • Matlagning i stressat tillstånd blir aldrig bra, inte heller denna gång. Lite väl ”al dente” pasta, och såsen smakade konstigt. Fyllde på mycket vin i glasen så alla gäster verkade nöjda ändå. Tur att denna dag snart är slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare, efter regn kommer solsken?