måndag, juni 25, 2007

Midsommar

Midsommar, denna hedniska högtid då 7 pojkar ska plockas och läggas under kudden.

Jag valde alternativ nummer 3. Bra val visade det sig. Traditionellt firande med sillunch, midsommarstång, dragkamp, pilkastning, jordgubbstårta, laglekar, grillning, bastubad och nakenbad. Ackompanjerat av ihållande alkoholintag.

Mötet med kompisens lillebror gick fint. Han såg förvånad men glad ut när vi hälsade. En suspekt eventuell flickvän fick mig att hålla låg profil. Snackade i stället mycket med en trevlig kirurg som så småningom visade sig ha ring på fingret. I bastun satte sig lillebrorsan helnäck bredvid mig, gav mig en puss på kinden, och sa att han önskade att jag kunde stanna över natten. Han var singel, bara lite kärvänlig med sina tjejkompisar... Ändå tog jag det mogna beslutet att åka hem, ensam. Sen sov jag gott med nakna kvalster under huvudkudden.

Inga kommentarer: