torsdag, juni 28, 2007

Brädad av barm

Planen var att sätta mig nära tandläkaren på after worken. Skåla flirtigt, vara trevlig och söt. Få honom på fall, få honom full. Kanske hamna i en buske på vägen hem. Hångla lite. Sen skulle han bli störtkär, såklart. Och flytta till min stad, kanske hem till mig direkt. Vi skulle ha ett fantastiskt liv ihop. Giftemål om något år, en lottovinst och jordenruntresa. 2-3 välartade barn.

Jag hade minst sagt storslagna planer. Inget gick som det skulle.

Han var försenad! Och jag som sett till att vara där i god tid. Så jag hamnade vid ena änden av långbordet och han i den andra. Mitt emot honom satte sig en nyinflyttad negress med enorma bröst och en urringning ner till naveln. Han sa inte så mycket under kvällen, till någon. Men han drack många öl och hade svårt att styra undan blicken från de guppande magneterna.

När min bordsände reste sig för att gå satt hans kvar.

Vi scha ha några öl till, sluddrade hans bordsgranne med blicken i den mörka urringningen. Tandläkaren nickade leende.

Vi ses, mumlade han, utan att titta upp.

Inga kommentarer: