söndag, mars 04, 2007

Diverse

Föräldrarna är och kollar på en lyxig sommarstuga. Nära till havet och till golfbanan, stor pool, gigantisk tomt, och några miljoner är allt som behövs. Mamma undrar vad jag tycker, och jag är positiv. Säger att jag kan se mig själv ordna fantastiska midsommarfester där. Hon suckar, ser trött ut, men jag kan inte säga det hon vill höra. Hur ska jag kunna se mig själv i lillstugan med make och barn, när jag inte ens vet om det finns i min framtid?

Borde verkligen plugga, men känner mig oövervinnelig sedan jag på något mirakulöst sätt klarat de senaste tentorna. Är så trött på att plugga. Hoppas på tur på måndag med då det är muntlig dugga. Eller nej, har ju lovat mig själv att jobba hårt den här kursen. Snart ska jag slå upp böckerna. Snart.

Vi hade spontanmiddag igår, L och jag. Det brukar bara bli vi två när vi är spontana, men igår dök både F och syrran upp. Gjorde fantastiskt god fisksoppa, och sen tryckte vi i oss onyttigheter framför melodifestivalen. Sångerna var ingen höjdare, men njöt av sällskapet. Syrran och jag kommer bättre och bättre överens allt eftersom åren går. Det är bra.

SD-mannen drack tydligen sprit i helgen, för han skickade ca 4,7 miljoner sms under natten. När jag avböjt en visit 3 gånger och tillslut helt slutat svara på sms:en började han ringa. Tre obesvarade samtal mellan 03 och 04. Han är ute ur leken nu. Tokute.

Inga kommentarer: