fredag, mars 02, 2007

Olovlig passion

När jag närmade mig puben såg jag till min förvåning att han väntade utanför. Han, den vackra men upptagna juristen som jag träffat på helgens fest. Jag var inställd på att han kommit på bättre tankar när han nyktrat till, och att jag bara skulle gå förbi puben vi bestämt möte vid och sedan gå hem igen. Ensam.

Han beställde in drinkar, vi skålade, skämtade, pratade och redan första gången jag mötte hans blick och såg den spjuveraktiga glimten i den så visste jag. Vi skulle gå hem tillsammans. Detta var inte det oskyldiga möte vi intalat oss.

Efter några drinkar bestämde vi oss för att leta upp en ny pub, men hamnade i stället hos mig. Jag hann inte öppna vinflaskan innan han tryckte upp mig mot köksväggen och gav mig den ljuvligaste kyss jag fått på länge. Intensivt hångel ledde till passionerad sex. Och strax efterråt knackade samvetet på hans axel.

Han sa att han haft en underbar kväll, att jag var vacker och trevlig, att han gärna ville träffa mig igen... men... hans liv var struligt just nu. Jag skrattade, förvånad över hans oro. Jag vet om din situation, sa jag. Du behöver inte oroa dig, jag har inte några förväntningar på ett frieri. Han log lättat, mumlade att man aldrig kunde veta, att vissa tjejer blev sårade, att han inte ville såra sin flickvän. Jag skakade på huvudet, sa att detta stannar mellan oss, och att jag är känslomässigt kall som en fisk. Och faktiskt kände jag mig styrkt, inte sårad. Jag hade fått det jag var ute efter; uppmärksamhet, närhet och en rejäl självförtroende-boost. Han hade fått det han var ute efter; spänning och min kropp.

Efter ytterligare lite fantastiskt hångel sa han att han skulle höra av sig, att han ville träffa mig igen. Jag ryckte på axlarna och sa att han kunde göra som han ville. Det var upp till honom. Han nickade, sa att jag var fantastisk, och gick hem till sin sambo.

Jag borde ha dåligt samvete. Om det inte fanns tjejer som jag så skulle killar som han inte vara otrogna. Men det finns många som jag, och players som han ljuger om det krävs för att få komma till. Han är en sån som ingen tjej säger nej till. Som sårar och svinar, men alltid kommer undan tack vare sin charm.
Han är precis som mitt ex.

Inga kommentarer: