onsdag, februari 21, 2007

Silverstedt tänker så långt näsan räcker

Victoria Silverstedt låter sig intervjuas i programmet Förkväll för att berätta om sitt nya, mer seriösa jag. Efter lite stelt småprat får hon frågan "vilken kroppsdel är du mest stolt över" och jag blir så irriterande irriterad att jag inte kan sitta still. Jag har aldrig hört en man (eller en icke-uppenbart-vacker kvinna) få denna fråga, och jag har tyvärr aldrig hört ett tänkvärt, roligt eller smart svar. Trots att jag håller ena tummen hårt får jag inte höra något bra denna gång heller. Vickan tänker efter riktigt länge, och sen berättar hon på överdriven svengelska att allra mest stolt är hon över sin näsa. Inte för att den är ett fantastiskt organ som filtrerar luften och tar upp dofter, utan för att den har en sån fin kvinnlig form. Hon vrider huvudet i profil med ett fniss för att tv-publiken ska få se hennes svankande näsrygg, och hennes nya, seriösa jag i profil.

Snälla, tänk liiite längre nästa gång. Många hade säkert dragit på munnen om hon sagt "min hjärna", men trots bimboframställningen måste ju någon hjärncell fungera bra med tanke på hennes framgång. Ett mer tänkvärt och tvetydigt svar hade varit "mitt hjärta". Då hade hon fått respekt.

Jag undrar vad en man med motsvarande IQ skulle sagt... Gissningsvis skulle en stor andel av männen (oavsett IQ) säga att deras bästa organ sitter mellan benen, men detta har jag inte hittat någon undersökning om så det är rena spekulationer. Tänk vad roligt det hade varit om Silverstedt efter sitt grubblande chockat med "jag är otroligt stolt över min vagina!". Åh, då hade jag blivit lycklig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag undrar lite varför du är solo egentligen? Du verkar ju rätt trevlig sådär :-) Är du hemskt ful?

doktor solo sa...

Haha, jag tror inte jag är hemskt ful... har bara hemskt svårt för att bli kär. Och lika svårt för att hitta någon jag tänder på. Tänder egentligen bara på killar jag inte kan få. Skumt.

Anonym sa...

Äh, det gäller väl oss alla? Du har väl aldrig varit lika kär som när personen börjar dra sig bortåt? Konstigt att man fungerar så självdestruktivt. Jättebra blogg i alla fall!