onsdag, augusti 22, 2007

Scarface

Ingen såg något! Så skönt. Premiärvisningen av mitt "nya" ansikte gick som jag hoppats. Det syns inte så stor skillnad men man kan ana tunna ärr på ögonlocken och fortfarande finns en liten blåtira under ena ögat. Dessutom är hakan sned. Det trodde jag att folk kanske skulle lägga märke till, men tydligen inte.

Hakan kommer förhoppningsvis att rätta till sig själv. Eftersom det är fett som sprutats in vet man inte än vilka fettceller som växer fast och vilka som bryts ner. Är den fortfarande ojämn om 3 månader ska de rätta till det. Hoppas jag slipper det. Det enda ställe jag haft riktigt ont i är nämligen magen där de tog fettet. Fick ett ca 10*10 cm stort, väldigt ömt, blåmärke efteråt. Fortfarande ligger det som en hård svart sten under huden där. Inte så konstigt med tanke på hur de fick kämpa för att få loss fettcellerna. Ett sugrör av stål som pumpades fram och tillbaka med hård kraft under huden. Klart otrevligt.

Jag är ändå glad att jag äntligen gjorde det här. Kalaset kostade totalt 14 000, gjorde ont i några dagar, läkte fort och fint och jag är nöjd med resultatet. Dessutom fick jag testa roliga tabletter (dexofen - fina grejer) och lata mig på soffan i en vecka.

Inga kommentarer: