tisdag, augusti 21, 2007

Färgklick

Min frisör kallade sig inte för frisör utan designer. Hennes hår var knallrött, tatueringar täckte hennes magra överarmar, och både läppen och näsan var piercade. Varje gång hon rörde på vänsterarmen klirrade och rasslade det från ett myller av armband som måste vägt minst ett kilo. Det här blir bra, tänkte jag. Nu kommer jag få en rolig frisyr.

Tre timmar senare såg jag ut ungefär som när jag kom dit, fast med en betydligt lättare plånbok. 2 000 jävla spänn! För första gången i mitt liv reklamerade jag ett frisörbesök och fick komma tillbaka några dagar senare. Nu är jag nöjd. Ser inte ut som någon snäll flicka längre. Snarare som ett busigt troll med eld i håret. Kommer passa fint till den vita rocken och mitt stetoskop i kulören "caribbean blue".

Inga kommentarer: