torsdag, juli 26, 2007

Tantstrumpa

Varje dag när jag kommer hem från jobbet har jag så ont i vaderna att jag måste inta soffläge i minst 2 timmar innan jag orkar göra något. Det finns en lösning, men jag vill inte erkänna att jag har det här problemet. Jag har letat på nätet efter orsaker till smärtan och svullnaden och hittat följande möjligheter;

Orörlighet - Knappast. Under ett 9-timmars undersköterskepass sitter jag sammanlagt mellan 30 och 40 minuter. Resterande tid tillbringas gående, springande, stående, lyftande etc...

Åtsittande kläder - Nope. luftiga vita pyamaskläder på sjukhuset.

Höga klackar - Nej, Birkenstock

Övervikt - Inte om man har BMI på 20 va?

Alkoholintag under flygresor - Inte ens det kan jag skylla på. Drack bara vanligt vatten.

Varma bad och överdriven solning - Visserligen, men i Grekland hade jag inte problem.

Graviditet - Nix

Ärflighet - Jo, nog finns det.

Ålder - Oh no!

Slutsats: Jag har blivit gammal.
Lösning: Köpa stödstrumpor
Komplikation: Åldersneuros

Inga kommentarer: