måndag, juli 09, 2007

Fortfarande solo?

Några drinkar botar sjukdomskänslan i kroppen och jag flyter med ut i vimlet. En till synes milslång kö sträcker sig utanför första stället, men vi vinkas förbi av vakterna och behöver inte ens betala. Klientelet är skrämmande ungt och vi drar vidare trots att F och miljonären är på ingång.

Kö och inträde är inget vi behöver bry oss om på nästa ställe heller. I baren får jag ett glas vin för 20 kr, följt av en gratis shots. "Nu kör vi!" säger B som känner bartendern, och jag nickar glatt. I vip-rummet slår vi oss ner och jag hamnar mitt emot ett inbjudande leende och glittrande blåa ögon. Det visar sig vara ställets otroligt trevliga och vackra kökschef som slutat för kvällen. Vi pratar i flera timmar och mina drinkar byts ut innan jag ens hunnit halvvägs. Beslutet att inte dricka något efter 12 förträngs.

B viskar upphetsat i mitt öra att hon aldrig sett honom prata så länge och intresserat med någon förut. Jag betraktar hans mjuka läppar och känner en ilning genom kroppen. Kan det verkligen vara så att jag har en chans på denna perfekta man?

Klockan är strax efter tre då det märkliga händer. Kökschefen lämnar mig en kort stund. När han kommer tillbaka är jag inte kvar. Jag har nämligen fått ett sms från Honom, och vinglat iväg likt en målsökande robot.

Jag är nästan framme då en överförfriskad tjugoåring börjar prata med mig. Han följer efter mig på 2 meters avstånd, och snackar konstant. När jag stannar och önskar honom en fortsatt trevlig natt vill han följa med upp. Jag svarar att jag inte tror att min pojkvän(!!!) skulle uppskatta det. Han ber mig fråga i alla fall, men jag skakar leende på huvudet och kliver in genom porten. In till värmen. In till hans väntande famn.

Inga kommentarer: