måndag, juli 09, 2007

Trög vecka med rock

Förra veckan jobbade jag som ett litet as, men nu är det verkligen stiltje. Min handledare har gått på semester, projektet är i stort sett avslutat, och rapporten är så gott som klar. Veckans uppgift är att få bort "i stort sett" och "så gott som", men det borde inte ta mer än några timmar. Eftersom jag är lite av en expert på att skjuta på uppgifter så väntar jag med det och surfar i stället. Har inte ens satt på mig läkarrocken idag. Det känns liksom fel. Jag jobbar ju inte, jag bara sitter av tiden.

Rocken är förresten ful som stryk. Varför har de inte gjort läkarkläderna snygga? T.ex figursydda rockar? Och varför finns de bara i säckstora storlekar? Jag har försökt variera den genom att ändra antalet knäppta knappar, mängd skräp i jättefickorna och olika färgstarka kläder under, men det hjälper inte mycket. Ibland blir det helt galet. En dag gick jag t.ex. runt i en timme med rocken oknäppt och fladdrande, och gylfen på vid gavel. En annan gång upptäckte jag att den råkat bli instoppad i byxorna baktill. Coolt.

Inga kommentarer: