onsdag, juli 16, 2008

Dumpad?

Jag tror jag blivit dumpad. För fem dagar sen sms:ade han från grabbresan att han önskade att jag var där och att han saknade mig. Sen dess har det varit skrämmande tyst. Igår kväll skickade jag iväg ett hurtigt mess och frågade hur han hade det. Sen dess har min mobil varit tystare än någonsin och fjärliarna i magen har förvandlats till en tung klump.

Jag kan inte äta, inte jobba, inte sova. Bara grubbla och deppa. Har kommit fram till några möjliga förklaringar till hans diss.

1. Han har träffat någon annan. En roligare, snyggare tjej som han fallit pladask för.
2. Han har fått reda på att jag dejtat (och haft sex med) en av hans vänner, som dessutom är med på resan, och tycker inte att det känns ok. (Fan, jag borde sagt något, men det var ju för tusan 7 år sen och jag var aldrig kär!)
3. Hans mobil har gått sönder eller blivit stulen.

Min erfarenhet av dissningar säger att orsaken med 70% sannolikhet är alternativ nr 1. 27% risk att det är nr 2, och 3 % chans (hoppas, hoppas) att det är mobilen som är boven.

Nu till strategi. Det bästa vore att bara skita i allt och gå vidare i livet som om ingenting hänt, men jag känner att det blir svårt. Jag måste nog höra av mig när han kommit hem och fråga om vi ska ses i helgen som planerat, eller om jag blivit dumpad av någon anledning. Antagligen kommer jag inte få något svar på det heller, och då är det bästa att söka upp F och sexa med honom. Det finns inget bättre plåster på såren än lite sex med F. Så får det bli. Jag kommer överleva det här med, fast fan vad meningslöst allt känns just nu.

2 kommentarer:

Jonas sa...

innan du får panik.

1. är du säker på att meddelandet gick fram till hans mob? blir ofta fel om man skickar till ngn utomlands.

2. är man bortrest glömmer man i princip alltid laddare och det är aldrig ngn som har en likadan, så vem vet, hans mobil kanske inte ens fungerar.

låter kanske banalt men såna här saker händer, tro mig. det är bara att chilla istället och avvakta.

doktor solo sa...

Du har så rätt... Nästa gång ska jag chilla i stället för att panikera.