onsdag, maj 28, 2008

Miljonären

Jag mötte den snygga miljonären på stan i förra veckan. Han var nyss hemkommen från en resa till Västindien och hade på allvar börjat fundera över sitt liv. Innan han startade upp sitt succéföretag läste han till läkare, och nu var han lite sugen på att börja plugga igen. Han hade darför skrivit högskoleprovet- klarat 2,0- och sökt läkarlinjen till hösten. Han undrade hur mycket tid och jobb utbildningen tog, och om jag tyckte att han skulle satsa på det. Pengarna behöver han inte, men han ville göra något meningsfullt, något han tycker är roligt.

Jag tycker absolut han ska ge det en chans. Samtidigt vette tusan om jag skulle ha motivation att orka med hela långa utbildningen om jag var ekonomiskt oberoende. Å andra sidan blir studietiden betydligt trevligare om man slipper vända på varje krona.

Ska bli intressant att se hur han gör!

3 kommentarer:

Jonas sa...

låter korkad. om han nu är miljonär och vill göra något meningsfullt. varför inte bara lägga pengarna att bygga en skola i ett u-land eller adoptera ngra fadderbarn eller ngt.

han kommer inte plugga till läkare, han ville bara komma lite närmre dig! lät väldigt cheesy iaf. :P

doktor solo sa...

Haha, han har flickvän. Och han är genuint intresserad av läkaryrket. Hur mycket han skänker bort till bättre behövande har jag ingen koll på.

Jonas sa...

flickvänner kommer och går.