torsdag, maj 08, 2008

Långhelg på landet

Kursen vi läser nu är än så länge ganska slapp och flummig. Det passar bra nu när solen skiner och man inte orkar vara den duktiga studenten. I stället blir det långhelg med föräldrarna och syskonen i sommarstugan. Hoppas det blir fint väder. Och att jag inte lönnmördar min mamma. Vi kommer inte alltid överens...

Min syster tänkte först ta med sin pojkvän, mr plattfot, som jag dejtat och dissat å det grövsta för några år sen. Jag har fortfarande dåligt samvete och får ont i magen varje gång jag ser honom. Nåväl, han kunde inte följa med. Ibland har man tur!

Jag har haft tur i en sak till. Häromdagen damp det ner en inbjudan till exets flickväns möhippa... Då fick jag också ont i magen, men sen insåg jag att det kommer äga rum när jag är bortrest. Phu! Jag har fortfarande inte fattat något beslut angående min närvaro på bröllopet, men jag är utsatt för stark lobbying och tjat. Mina ursäkter är lama då jag inte vill/kan berätta något för mina och hans gemensamma vänner, så jag känner mig tvungen att gå. Och vem vet, det kanske blir kul.

3 kommentarer:

Jonas sa...

gör det. ditt liv är lite som en såpopera känns det som. och vi vill ha mer drama.

vad hände med den fina linjehöjden på typografin? :)

ha en grym helg.

doktor solo sa...

Såpopera, haha! Verkligheten känns mer som ett långtråkigt tragikomiskt finskt drama.

Det är väl inget som hänt med typografin?

Tack! Hade en underbar helg. :)

Jonas sa...

jo, baslinje-höjden ligger inte på samma som innan :P (läser design, gillar typografi..)

jag tycker ditt liv låter ganska spännande iaf. eller lite..

fast finskt drama, det är att ta i.