torsdag, november 22, 2007

pr = osmakligt?

Efter ett par glas vin blir jag alltid sugen på att chockera lite, så när sockerbruden* frågade mig vad jag egentligen gjorde på dagarna kom svaret snabbt. "Idag var höjdpunkten en pr där jag fick känna på en gammal fet gubbes prostata, och när jag ändå var där inne passade jag på att gräva ut lite bajs till ett bajsprov som skulle tas". Många skrattade, vissa trodde jag ljög... och sockertjejen blev förbannad.

Tydligen är det ytters osmakligt att nämna ordet prostata och bajs när man är bland folk. Framförallt när folket faktiskt sitter och äter chips och försöker ha trevligt. Hon uppmanade mig å det bestämdaste att hålla mina upplevelser för mig själv.

Jag blev lite paff. Är det inte lite töntigt att vara så kräsmagad? Eller har jag blivit sjukligt avtrubbad? Jag ägnade resten av kvällen åt mitt vinglas och pratade inte om mer känsliga ämnen än vädret, men inombords kokade jag av irritation. Jag vet nämligen att den fisförnäma sockertjejen de facto gillar att virvla tungan kring ovan nämnda kroppsöppning under älgskog. Och kan man göra det, så tycker jag att man borde kunna höra ordet prostata utan att sätta chips i vrångstrupen.

*sockerbruden är hon som tror benhårt på sockerberoende och att det är värre att ta sig ur än heroinberoende.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Äsch fjantig brud!

Jonas sa...

sjukt kul om du hade slagit näven i bordet och sagt just att hon slickar röv.

du hade aldrig blivit bjuden till en av hennes fester igen, hon hade blivit förnedrad, du hade gått hem och varit sjukt nöjd med dig själv.

kan man stöta sig med andra, göra narr av dom inför andra för att de är korkade, då ska man göra det.

doktor solo sa...

Haha, det borde jag fan gjort! Nästa gång hon rynkar på näsan åt min osmakliga vardag kommer det stå henne dyrt...