lördag, maj 26, 2007

Cellulit-bot

Min kompis ringde och berättade att hon hade fantastiska nyheter. Hon hade nämligen, av sin filippinska massös, fått veta varför celluliter uppkommer och hur man blir av med dem.

Hon: Det är vattnet, förstår du. Jag dricker ju alltid kallt vatten!
Jag: Jaha?
Hon: Det är så självklart när man får veta det, men jag har aldrig riktigt tänkt på det.
Jag: Vad?
Hon (tålmodigt): När man dricker kallt så kyls magen ner, och då kyls även blodet som passerar magen. Och när blod blir kallt så klumpar det sig.
Jag: Eh...
Hon: Och klumparna fortsätter sin väg ner genom kroppen och ut i benen. De hamnar sen strax under huden och det är därför låren blir gropiga.
Jag: Du skojar va?
Hon: Nej det är sant. Jag fick nyss veta det, så från och med nu dricker jag bara ljummet eller varmt.
Jag: Är du allvarlig?
Hon: Jamen, det låter ju helt logiskt. Tycker du inte?
Jag: Eh, nej... inte särskilt logiskt. Vet du något om hur kroppen fungerar? Vill du ha en snabblektion?
Hon: Hmm, nej. Jag ska testa med ljummet citronvatten i stället. Vem vet, det kanske funkar. Det är inte alltid som vetenskapen har rätt vetdu.
Jag (sväljer den dryga besserwisserton som vill ta form): Ok, det har du rätt i. Lycka till!

Inga kommentarer: