tisdag, april 17, 2007

Religiös Fjälltur

Jag väcks i gryningen, för nu ska jag få se hur man lever i norr. Gore-tex är en religion, och de bjuder mig att närvara vid gudstjänsten. Eftersom mitt ben inte kan hantera skidor blir jag lämnad i en snöhög vid toppstugan. Ljuger om att jag ska plugga, och när sekten kommer tillbaka några timmar senare sitter jag till deras förfäran med en Veckorevyn i handen. Killarna på bänken framför upplyser oss glatt om att de har kort på mig när jag sov i snön. Lite otäckt att okända män har kort på mig när jag sover... Men doktor E tycker att det är fantastiskt roligt och släpar med mig till den obligatoriska gulashsoppan med tillhörande öl. I stugan talas ett språk helt främmande för mig, och jag fick lära mig nya ord som "topptur", "stighud" och "randonné". De är faschinerade över denna storstadstjej som kan så lite om friluftsliv, och jag suger i mig informationen och tänker att den kommmer komma väl till pass när jag blir ung och vältränad igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst måste du väl vara en uppsala-läkarstudent? Veck annars skulle skriva om maskerader samma torsdag som preklin?

Och glöm inte att handsvett är behandlingsbart. Vänta bara till termin 9, där får man lära sig ett och annat.
(Akta dig för vecko-revyn förresten!)

doktor solo sa...

Hmm... E lika anonym som du så kan tyvärr varken bekräfta eller dementera.

Om han botoxar bort sin handsvett lovar jag att ge honom en ny chans. :)