onsdag, januari 13, 2010

KK?

- Är du också kramsugen, eller ska jag räkna med att fortsätta vara frustrerad?

Jag hade precis, efter lite velande, tackat ja till en fika med dr.G. För några (ganska många) år sen vaknade jag i hans säng en morgon och visste inte var jag var eller vem han var. Ändå ville han fortsätta ses, så det gjorde vi. Ett tag. Men det kändes inte rätt och jag slutade så småningom höra av mig.

Under hösten har jag råkat träffa honom på sjukhuset några gånger, och försökt sona min fula dumpning genom att vara glad och trevlig. Tydligen har det gett honom idéer...

Jag svarade att jag bara ville fika, och han tyckte det lät klokt, men trist. Så vi fikade. Och det var lite stelt men småtrevligt. Inte mer än så. Nu kom nästa sms.

- Jag vill gärna ses igen, och nästa gång hoppas jag att vi kan bli lite fysiska. Jag är väldigt sugen på dig. Vad säger du om det?

Snacka om att vara ärlig med sina avsikter! Äntligen en kille som vill ha min kropp! Mitt gnisslande självförtroende fick sig några droppar fin symaskinsolja. Dessutom lär han inte vara en sådan som backar ur i sista sekunden.

Men, till min förargelse är min spontana reaktion nej. Nej nej nej. Jag är inte attraherad av honom. Tyvärr. Så jäkla typiskt.

Ändå har jag inte svarat än. Något får mig att tveka.

Det känns lite som att man under en tid av svår svält tackar nej till fläskkarré, bara för att man föredrar oxe.

5 kommentarer:

Pixeljag sa...

Tvekar man inte alltid när man ska säga nåt som kan såra nån annan?

Ylva sa...

fan vad jag stör mig på snubbar som skriver "kramas" eller "leka" eller "gosa" i sms. menar man knulla, skriv det o sluta låtsas som att ni är 13 år.

doktor solo sa...

Pixeljag, du slog nog huvudet på spiken. Var mycket därför jag tvekade.

Ylva, jag håller verkligen med! Ännu värre är när de skriver på bebisspråk; "kjamas". Finns inget mer avtändande.

Jonas sa...

seriöst. "kjamas".. har någon skrivit det till dig? såvitt jag förstått det rätt så har väl inte killarna du träffar direkt lunarstorm utan är väl över tonåren med god marginal.

herregud, fan vad pinsamt det är att vara man ibland. tur att ens kukar inte sitter ihop så man iaf. kan intala sig att man inte är sitt kön.

doktor solo sa...

Ja, det har någon skrivit. Fast det var några år sen. Och han kanske inte var den skarpaste kniven i lådan om man säger så...