måndag, mars 23, 2009

Kapitulerat för CSN

CSN och jag har aldrig varit nära vänner, men nu är vi officiellt i krig. Eller vi var i krig. Jag har gett upp och viftat med vita flaggan. Regler är till för att följas, och CSN har regler som säger att man ska börja betala av sina lån så fort man slutar låna. Även om man fortfarande studerar. Enda sättet att slippa undan är att ha en årsinkomst på under ca 45 000 kr. Och det klarar jag mig inte på.

Hela 9% av mina surt förvärvade undersköterskepengar vill de ha (4% till mina gamla lån, och 5% till de nya... eller om det var tvärt om?). Det är makabert. Dyster prognos för min ekonomi. Tur att jag snart kommer tjäna multum som underläkare!
Eller hur var det nu?

(Tog tillslut jobbet som vik-ul med unkna 19500 i månadslön. Fick mer på annan ort, men efter kostnad för dubbelt boende och resor blir summan ungefär densamma).

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Surt, sa Bill. Surare, sa Bull.

Men hold on, det blir bra i slutändan.

doktor solo sa...

Jo jag vet... På sikt blir det bra. Och på kort sikt överlever jag. Det är huvudsaken. Fast för tillfället håller jag med Bull.