onsdag, november 26, 2008

Vik.ul

Det känns skumt att söka sommarjobb redan nu, men faktum är att jag är sent ute. Många av mina förutseende kursare har redan fixat det där. De har fått jobb som underläkare på små sjukhus runt om i Sverige, och har redan ångest över de kommande ensamma nattjourerna.

Egentligen vill jag vara ledig, eller jobba med något helt annat ett tag. Just nu är jag så trött på sjukhus och sjukdomar och känslan av otillräcklighet att jag kan spy. Ändå kommer jag antagligen ångra mig i sommar om jag inte vickar som alla andra.

Några ansökningar har jag i alla fall fått iväg, och förra veckan var jag på en intervju. Jag fick höra att det skulle vara stressigt och tufft, och att det krävdes mycket av mig som läkare. Lönen var på 19 500, ej förhandlingsbar. Efter skatt blir det ca 1000 kr mer i månaden än jag får som undersköterska...
Frågan är om det är värt det?

2 kommentarer:

Jonas sa...

Neh jobba som DJ istället, mer credd bland "inne"-människor, bättre betalt, förmodligen roligare och det är ganska givande att göra människor glada också.

Anonym sa...

hej, läser lite bloggar ibland varav din är en av dem. Läste för ett tag sedan om en annan i samma sits:

http://kandidaten.blogg.se/2008/october/skambud.html

Tycker inte du ska acceptera så kassa villkor. Stå på dig.