lördag, januari 19, 2008

Avslöjad

Jag har skrivit många inlägg senaste tiden, men ytterst få har blivit publicerade. Orsaken är att jag fått reda på att det finns en person som vet. En vän har listat ut vem jag är. Först fick jag panik och tänkte radera hela bloggen. Sen nöjde jag mig med att ta bort vissa inlägg. Och nu vet jag inte vad jag ska skriva om längre. Det får inte vara för personligt, inte för vulgärt, inte något som jag vill hålla hemligt... Dessutom har en stor portion prestationsångest lagt sig som en tung boja på allt jag försöker skriva.

Jag började blogga av tre anledningar; att få utlopp för min kreativitet och träna på skrivandet, att bevara minnen som annars skulle komma bort i min snurriga hjärna, och för att ventilera det jag inte vill berätta för andra. Det sistnämda känner jag inte att jag kan göra längre.

Nu står jag inför ett val. Antingen slutar jag blogga helt, eller så fortsätter jag med en mindre personlig framtoning. Det känns tråkigt att sluta helt, men samtidigt lite menlöst att skriva utan att kunna berätta om eventuella smaskiga detaljer.

Efter stor och energikrävande tankeverksamhet har jag kommit fram till att jag ska försöka fortsätta skriva i alla fall. Jag vet inte om någon bryr sig... men det känns fegt att lägga ner. En utmaning bör man inte backa för.

Men du, du som vet, var snäll och berätta inte för någon mer. Jag tycker om att vara anonym.

3 kommentarer:

Jonas sa...

tuft läge. antingen byter du domän-namn eller så får du möta konsekvenserna av det du skriver. :)

tro mig, det är jobbigt när folk kan läsa vad man skrivit och man behöver förklara saker. då väger alltid det skrivna ordet tyngst.

men om du skriver för dig egna skull är det ju fånigt att sluta för att någon vet om det.

alla kanske vet men ingen säger något och skrattar och pratar bakom din rygg.. :P

Eric sa...

Du kan väl skriva utan att publicera det?

Jonas sa...

då försvinner ju det som gör en webblogg till just en webblogg. då blir det ju en ordinär dagbok.

om det är det man vill så fine, men det finns ju en anledning att man publicerar så andra kan läsa.

det är spännande. eller nå't.