onsdag, december 23, 2009

Lurad på konfekten

Jag bjöd hem honom på middag och han kom lite lagom sent med välstruken skjorta och en flaska vin i handen. Som vanligt flöt samtalet lätt och jag var lugn och glad när vi så småningom förflyttade oss till soffan. Plötsligt började han prata konstigt och jag var helt säker på att han tänkte dumpa mig. Jag tömde vinglaset, kände hur hjärtat bultade som besatt, insåg att jag gillade honom och absolut inte ville bli dumpad. Som tur är blev jag inte det. Förstår fortfarande inte vad han ville ha sagt. Att han är osäker på hur man gör när man hamnar i gränslandet mellan dejta och tillsammans? Vem är inte osäker där?

Sen hånglade vi. I flera timmar. Soffa byttes mot säng, men precis när årets händelse skulle ske tog en av mina förnuftiga hjärnceller till orda och utropade "kondom!". Förutseende som jag är hade jag rotat fram två som ännu inte passerat bäst-före-datum, och lagt dem inom armlängds avstånd. Denna andhämtning fick tyvärr oanade konsekvenser. Han började tänka. Och ifrågasätta.
"Är det här verkligen så smart. Allt kommer bli annorlunda. Bla, bla, bla, bla, bla"

Jag trodde inte mina öron. Vilken kille backar ur i det läget? Han förklarade hade han levt ett vilt liv tidigare och bestämt sig för att bli en bättre människa. Göra saker rätt. Och tydligen ska man lära känna varandra ordentligt innan man ligger.
"Jag hade inte en tanke på att det kunde bli så här. Att vi kunde hamna i det här läget" fortsatte han och jag var beredd att instämma innan mina förberedelser rusade förbi min inre blick. Rakade ben, vaxad bikinilinje, soft musik , rödvin, levande ljus, rena lakan, fräscha kondomer...

Somnade frustrerad, men ändå road. Han är inte som andra.

5 kommentarer:

Ylva sa...

haha han verkar störig :P

Jonas sa...

skön kille, finns en del att lära av det där.

Stefan sa...

Haha han kanske har hittat ljuset och verkligen blivit en bättre människa? Dock så verkar han vara ett undantag i männens värld vem hade backat ur där? Jag tror att jag svarar för 90% av det manliga släktet när jag säger att ingen hade gjort det.. :) Dock så kanske det betyder att han verkligen bryr sig om och tycker om dig och vill att det ska vara ett "extra speciellt tillfälle" eller så är han oskuld ;) /S

Ylva sa...

störig för att han tror att bättre människa/bryr sig extra =inget ligg

doktor solo sa...

Håller med Ylva. Är man en bättre människa om man inte ligger? I think not!

Jag tror han ville bevisa något för sig själv. Det var knappast för min skull han backade ur.

Eller så har Stefan rätt, oskuld. :)

F tror att han är sjuk i huvudet alt. har en STI som han inte ville avslöja.