torsdag, augusti 07, 2008

Paris!

Jag har varit en vecka i Paris och hälsat på en kompis som bor där med pojkvän och barn. Skönt att komma bort ett tag och få umgås med en vän jag knappt sett de senaste åren. Mindre skönt att 2-åringen krävde konstant uppmärksamhet, - och fick det. Allt krestade kring ungen. Det var skratt, skrik och gråt om vartannat. Kunde inte leka själv för en sekund. Hur söt som helst, men ändå. Jag tror jag väntar ett tag med att skaffa barn...

För att få en paus åkte jag på shoppingtur själv en dag och gjorde av med sommarlönen. Älskar att köpa kläder utomlands i butiker som inte finns hemma! Dock hade det varit ännu roligare om jag varit lite mer ekonomiskt oberoende. Det är sannerligen surt att vara student utan CSN.

En kväll köpte jag hem bubblande Cava och bjöd på. Såg fram emot det hela dagen... men det visade sig att de "inte tycker om vin". Min kompis tog en klunk, rynkade på näsan och sa "usch, så starkt! Det här kan inte jag dricka." Och sen hälde hon ut det! Hennes pojkvän tvingade i sig ett glas, men påpekade flera gånger att han var en ölkille egentligen. Besviket drack jag upp resten av flaskan själv, för det vore ju helgerån att låta findrickat gå till spillo.

Vuxna människor som inte tycker om vin. Det är en gåta för mig. Hur kan det bli så? Det blir ett socialt handikapp också, så jag skulle se till att lära mig tycka om vin. Framförallt om jag bodde i Paris! Men, alla är tydligen inte som jag. Kanske tur det.
Fast tråkigt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Trevlig läsning. Ska börja studera på läkarprogrammet till hösten så jag surfar runt o söker på läkarstudent och liknande och så hamnade här. Jag plöjde hela din blogg i ett sträck.

Keep up the good work!

Fredrik sa...

Vin är ett vuxet måste.

Min sambo gillar inte alls vin. Det är lite småtråkigt även om det inte stoppar mig från ett glas vin the occasional mysiga helgaftonen. Hon får en päroncider istället.

Jonas sa...

asså, det är inte så jävla mycket godare med ett glas vin än typ coca-cola. p to the r to the etto.

doktor solo sa...

Tack Johan! Det värmde, och jag hoppas min nuvarande svacka i inspiration är tillfällig.

Doktoranden, jag lider med dig. Kanske kan hon lära sig tycka om det? Min förra kille drack inte vin när vi träffades, men efter 7 månader med mig blev han en fullfjädrad vinoman.

Jonas, efter en hård dag eller till riktigt god mat är det så sjukt mycket godare med vin än coca-cola. Även efter en lugn dag är vin godare. Och till äcklig mat...