söndag, mars 02, 2008

Resa!

Jag har bokat en resa långt bort! Det är så underbart att ha något att se fram emot. Tre veckors äventyr i solen. Åhhh!

Ett stort plus med resan är att jag missar bröllopet. Mitt ex bröllop. Jag har funderat på det där, och jag kan inte föreställa mig att jag kommer uppskatta spektaklet när mitt livs kärlek lovar en liten blåögd slinka evig kärlek och troet.

Förresten har han redan varit otrogen mot henne. Det vet jag.

Igår var han på krogen och kom tydligen att tänka på mig. Jag fick sms efter sms. Han önskar att vi kunde träffas, ensamma. Han vill veta vad jag har på mig. Berättar att han tänker på mig. Att han har vackra, barnförbjudna bilder på mig i huvudet.

Idiot. Och ändå kan jag inte förmå mig att be honom lämna mig ifred. Vilket gör mig till en ännu större idiot.

Att resa bort måste vara det bästa jag kan göra.

3 kommentarer:

Jonas sa...

eller så säger du till personen han ska gifta sig med vilken idiot han är så hon slipper leva ett liv med han och skaffa barn som sen får uppleva en svår skilsmässa och sedermera tar livet av sig.

och sen ta 3 veckors semester. då är den definitift välförtjänad också.

doktor solo sa...

Om han skulle gifta sig med någon som var min vän, så skulle jag definitivt handla annorlunda. Dock gifter han sig med en liten argbigga som inte tycker särskilt bra om mig. Vår relation kan utan överdrift beskrivas som kylig. Dessutom tror jag faktiskt att deras äktenskap kommer hålla och bli relativt lyckligt. Han har bestämt sig, och skilsmässa är ett för stort misslyckande för att han ens ska överväga det. Däremot vill han hela tiden ha några tjejer på kroken, några "utifall att". Det är väl osäkerhet antar jag.
Kanske växer han ifrån det så småningom.

Jonas sa...

Haha, mina vänner är likadana, alltid några "utifall att" vid sidan om, eller som de kan gå till när tjejen är borta.

Det är lite sjukt det där.